Page 14 - tki_sayi_3
P. 14

MAKALE




                                                             COVİD-19’un İŞ


                                                             HAYATINA GETİRDİĞİ

                                                             RADİKAL DÜZENLEME:


                                                             EVDEN ÇALIŞMA





                                                             Veli YILDIRIM
                                                             Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü

                   ovid-19  salgınının  başlamasıyla,  iş  hayatında   tercihlerini de online platformlarda şekillendiriyor. Böy-
                   kamu ve özel sektör çalışanlarının gündemine gi-  lece sosyal medya alışverişi de devreye giriyor ve üret-
             Cren uzaktan çalışma sistemi, uzunca bir süre daha   kenlik katlanarak artıyor. Kurumsal olmanın dışında bi-
              kişisel  ve  toplumsal  süreçlerimizi  kontrol  edecek  gibi   reysel satışa imkân tanıyan birçok internet sitesi çıkıyor
              gözüküyor. Araştırma Şirketleri pandemi sürecinde evde   karşımıza  böylece  yeni  istihdam  alanları  açılıyor.  Virüs
              çalışmanın şirket ve kurum performansını nasıl etkilediği   nedeniyle bazı sektörler ağır yara alırken, bazı sektörler
              üzerine ciddi araştırmalar yapmakta. Yakın bir zamanda   de daha fazla kazanç elde etmeye başlıyor. Bir çok firma
              Gartner’ın yayımladığı bir araştırmaya göre “çalışanların   kepenk kapatma noktasında işçi çıkarırken online alışve-
              üçte ikisinin hali hazırda, evde çalışmayı tercih ettikle-  rişin hızına yetişemeyen alışveriş platformları karantina
              rini göstermektedir.” Bundan dolayı şirket ve kurumlar,    günlerinde  zaman  tasarrufu  ve  hızlı  ulaşım  mantığıyla
              ekonomik ve istihdam sürekliliğin devamı için, kritik bir   daha fazla kargo elemanına ihtiyaç duyuyor böylece lo-
              kolaylaştırıcısı olarak, evde çalışmaya yönelik politikala-  jistik sektörü pandemiden pozitif fayda sağlıyor. Sektör
              rını, özellikle de acil durum planlarını kullanılmak üzere   ivme kazanıyor.
              geliştirmekle meşguller.
                                                                2019’da OwlLabls tarafından başlatılan “her yerden ça-
              İşletmeler  işyeri  dışında  çalışma-  “Yapılan istatistiklerde, tüm   lışma”  kampanyasında  “insanlar
              ya  imkan  vererek,    daha  düşük   dünyayı etkileyen küresel salgında   çalışmak  için  bazı  günler  ofise
              gayrimenkul,  ekipman  ve  teda-  evde çalışanların daha fazla üretkenlik   gitmeyi  tercih  ederken  diğerleri
              rik  giderleri  gibi  mali  alanda  bir   ve daha yüksek iş tatmini bildirmesi   kütüphaneye,  oturma  odasına
              çok tasarrufa gidebilirler. Global   işverenler için maksimum bir karlılığa   veya parka gidebilirler fikrini sa-
              Workplace  Analytics,  yaptığı  bir     dönüşmektedir.”              vunarak  bir  işi  yapmak  için  sü-
              çalışmada  “yarı  zamanlı  olarak                                 rekli  bir  yerde  bulunmanın  anlamsız
              uzaktan çalışmanın ortalama olarak 11.000 dolar tasar-  olduğunu savunmuşlardır.”
              ruf sağladığını” bildirdi. Mali açıdan sağlanan tasarruflar,
              üretkenliğin artması ve iş tatminin yüksek olması kurum   Esasında iş gittiğimiz bir yerde değil, yaptığımız bir şey-
              ve  şirketler  için  uzaktan  çalışmanın  yakın  bir  zamanda   dir.  Bu  nedenle  kişinin  profesyonel  başarısının  bir  yere
              geçici değil kalıcı bir seçenek olduğunu bize göstermek-  bağlı  olmaması  gerekir.  Buna  rağmen  evde  çalışmanın
              tedir.                                            ofiste  çalışmaya  göre  daha  üstün  olduğunu  söylersek,
                                                                başarının hala bir yere bağlı olduğunu kabul etmiş oluruz.
              Yapılan  istatistiklerde,  tüm  dünyayı  etkileyen  küresel
              salgında evde çalışanların daha fazla üretkenlik ve daha   Çalışma hayatında artık işimizi en iyi şekilde yapabilmek
              yüksek iş tatmini bildirmesi işverenler için maksimum bir   için güvende olup olmadığımız, dönemi başlamış durum-
              karlılığa dönüşmektedir.                          da.  Çalışma  hayatında  rolleri  mobil  araçlara  dayanan
                                                                bilgi çalışanları için konum, yaşam tarzı değil bir secim
              Tüketici  alışkanlıklarının  radikal  anlamda  değişmekte   olmalıdır.  Covid-19  hepimize  nerede  çalıştığımıza  değil
              olduğunu  yani  artık  insanların  büyük  bir  kısmının  virüs   nasıl  çalışacağımıza  ilişkin  yeni  bilgi,  beceri,  tutum  ve
              kapma    endişesinden  dolayı  ihtiyaçlarını  sanal  ortam-
              larda  online  alışverişle  yaptıklarını  görüyoruz.  insanlar   değer kazanmanın daha önemli olduğunu gösterdi.
              yalnızca internet üzerinden alışveriş yapmıyor, alışveriş   Hepinize Sağlıklı Günler Dilerim….


         12  KÖMÜR DERGİSİ  SAYI : 3 - 2020
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19